Does it shock me?
TheWonderofYou
JoinedPosts by TheWonderofYou
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31
Russian news article re: financial misdeeds of the WT in Russia
by OrphanCrow inthe way that the wt conducts business in russia, hiding ownership of property and moving money overseas, was a large factor in the jws falling afoul of the russian authorities.
it wasn't just 'extremist' views that came into play, it was also their handling of money that was illegal.. this article is from a russian news source - i had to use google translate to read it, so i have copied and pasted the whole article (i usually don't...apologies to the author of the article).
if someone has russian language skills, please feel welcome to offer a better translation.. .
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New JW Talk Show - "The Inside Story"
by neat blue dog inhas anybody seen the new half-hour jw talk show called the inside story?
the pilot is included in part 2 of the latest gilead graduation program, and they said more will likely come.. basically, it's probably one of the most cringeworthy programs to ever come out of jw broadcasting.
it has all the tropes: an opening monologue, a studio audience, a live band, and guests that move down the couch to the left as the next guest is introduced.
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"Wiener Bluttage" - Expert meeting in Austria discussing Patient Blood Management
by TheWonderofYou inexperts meet at the "wiener bluttage" (vienna blood-days) from 20.-22nd april 2017.. wasn' "wiener blut" composed by johann strauss?.
https://www.pressetext.com/news/20170420026.
anesthesiologists, emergency physicians, surgeons and blood bank employees will discuss the topics of transfusion medicine, "patient blood management (pbm)" will be payed special attention.
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TheWonderofYou
Patient Blood Management - Statement of the Platform Blood
(http://www.wienerbluttage.at/)
It is a recognized fact that the administration of foreign blood and foreign blood products has disadvantages and risks for the patient. In this sense, great efforts have been made in recent years which have led to a significant reduction in the consumption of foreign blood.
These successes, achieved by selective improvements, such as logistics, training of physicians and improvements in the monitoring of a lower hemoglobin level, are almost exhausted. A drastic improvement in the future requires a team-adapted and individual solution for each patient. Just as one can already speak of the beginning of a personalized cancer therapy, this should also apply to the patient-adapted foreign blood prevention program. Thus, it would be considered as optimal, a patient would be assigned an operation term only if his organism had been prepared for the procedure as best as possible, and not - as is currently customary - the operative term as a controlling factor dominates all other considerations.
This procedure, referred to as Patient Blood Management (patient-oriented blood-care), consists of a number of building blocks, which interrelate or complement one another. At the time of the procedure, the patient should have a good blood count and an unimpaired blood clotting, and to a perioperative organization that aims at the least possible loss of blood.
However, this requires the cooperation of many individual subjects and areas, which range from surgical nurses or institutions, through medical technology, to patients undergoing surgery, as well as surgical and anesthesiological measures, to safe aftercare. Here are a few points:
Established area:
Anemia detection and treatment
Avoiding the medication of anaeminating drugs (e.g., coagulation inhibitors but also medications for the reduction of stomach acid, antibiotics, antidepressants etc.)
Collection of a standardized coagulation profile
Improvement of cardiac resilience
Lung training (for example, in case of maxillary and thoracic operations)
Actual need to evaluate platelet aggregation inhibition or anticoagulation
Medical Technology:
CellSaver
Minasampling (restrictive blood sampling for laboratory tests)
Development of blood-saving techniques in surgery
Surgery:
Use of blood-sparing surgical procedures
Surgical and anesthesiological. Competence Centers
Normothermia
Use of anesthesia techniques that save blood
Hospital:
Selection of appropriate procedures or patients
Point-of-care coagulation diagnostics
Continuous technology evaluation and renewal
Well trained and experienced staff
Sufficient monitoring possibilities to be able to postpone the transfusion as long as possible
Use of alternative medicinal products (such as iron preparations, erythropoietin, vitamin K, etc.) instead of labile + stable blood products
All o.a. Points and a few more have proved their worth for a long time and are implemented individually. A management that every patient receives the necessary and sensible measures is still missing, which leads to unnecessary and expensive foreign blood transfusion on the one hand, and the wrong use of expensive methods on the other hand. Each patient needs an individually defined concept, which should be done when and how, so that a foreign blood delivery can be avoided. The Blut platform would like to call this organizational project into a perioperative concept in the Austrian health system.
From today's point of view, the foreign blood transfusion will continue to play a standard role in our medical life for many years to come because one of the transfusion of equivalent synthetic substitutes will not be available for a long time. However, the use of foreign blood should be used as rarely as possible and replaced as far as possible by safer alternatives. We call on all Austrian health care providers to raise this treatment concept in Austria as a medical standard.
The platform blood
(Dr. Christian Cebulla
Doz. DDr. Robert Fitzgerald
Univ.-Prof. Dr. Paul Höcker
OA Dr. Peter Perger)
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34
Are there 'ultra strict' congregations?
by jambon1 inwhen i studied as a young adult, it was in one of those congregations.
having viewed the religion as a quaint little band of christians it conpletely dumbfounded me when i was told about such rules as 1 - no beards.
2 - you must wear a suit to meetings and while giving a talk.
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TheWonderofYou
Give them freedom and they start wearing uniforms, shirts and skirts. Today morning I drove by an adventist church in the town, there they also these business suits.
Each strict business has a strict dress code!
Since I have left JW I have never put on a suit ever with joy. They are overdone and look much better at women.
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Why Were the Anabaptists Not Chosen by Jesus in 1919?
by berrygerry inwt acknowledges their lack of neutrality during ww1, and previously stated that this was followed by a period of refining.
however, they were still the one group that far-and-away were the only ones that were practicing first-century christianity the most closely, as well as being the only group trying to do so.. interesting read about the hutterites ( http://www.ubcpress.ca/books/pdf/chapters/courtsandcolonies/chapterone.pdf ).
, especially this quote about ww1:.
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TheWonderofYou
Because the chosen ones were already predestinated long before in the eternity short after men were created or short after they have been thought up in gods yet unbegrimed mind and god could not change his mind continously considering hundreds of splittergroups because he had to precision-grind the release of Rutherford from jail and to finish the great multitude arrangement as well as a publishing house.
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6
A POEM (inspired by Bullwinkle Moose)
by TerryWalstrom inflowers___________flowers don't have legs, and cannot run about.
flowers simply never make a fist.. flowers do not whisper, and they seldom ever shout, flowers will not put you on their list.__.
dahlias don’t pay income tax or drive a maserati.
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TheWonderofYou
Nice.
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4
"Wiener Bluttage" - Expert meeting in Austria discussing Patient Blood Management
by TheWonderofYou inexperts meet at the "wiener bluttage" (vienna blood-days) from 20.-22nd april 2017.. wasn' "wiener blut" composed by johann strauss?.
https://www.pressetext.com/news/20170420026.
anesthesiologists, emergency physicians, surgeons and blood bank employees will discuss the topics of transfusion medicine, "patient blood management (pbm)" will be payed special attention.
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TheWonderofYou
Experts meet at the "Wiener Bluttage" (Vienna Blood-days) from 20.-22nd April 2017.
Wasn' "Wiener Blut" composed by Johann Strauss?
https://www.pressetext.com/news/20170420026
Anesthesiologists, emergency physicians, surgeons and blood bank employees will discuss the topics of transfusion medicine, "Patient Blood Management (PBM)" will be payed special attention. The current event is a recently completed EU Directive, which recommends the early implementation of a structured program for the conscious handling of human blood throughout Europe. (google translation)
pts20170420026 Medizin/Wellness, Sport/EventsExpertentagung: Gezieltes Patient Blood Management kann Leben retten und Kosten sparen
PA zu den Wiener Bluttagen vom 20. bis 22. April im Austria Trend Parkhotel SchönbrunnWien (pts026/20.04.2017/12:25) - Wenn Anästhesisten, Notfallmediziner, Chirurgen und Blutbankmitarbeiter auf den "Wiener Bluttagen" Themen der Transfusionsmedizin erörtern, wird das Thema "Patient Blood Management (PBM)" für besondere Aufmerksamkeit sorgen. Aktueller Anlass ist eine soeben fertig gestellte EU-Richtlinie, die europaweit die baldige Implementierung eines strukturierten Programms zum bewussten Umgang mit menschlichem Blut empfiehlt.
"Diese Initiative war längst überfällig", sagt Oberarzt Dr. Peter Perger (FA für Anästhesiologie und Intensivmedizin). "Wir stehen vor der paradoxen Situation, dass mehr als 100 Maßnahmen für einen optimierten Umgang mit Blut wissenschaftlich gut erforscht sind, es bisher aber an einer strukturierten und flächendeckenden Umsetzung nach einheitlichen Richtlinien fehlt. Es gibt zahlreiche Einzelinitiativen, aber es fehlt eine umfassende, interdisziplinäre Gesamtstruktur."
Trotz Rückgang immer noch viele Transfusionen unnötig
Die Folgen: Zwar ist der generelle Trend zur Bluttransfusion seit Jahren rückläufig - so ist die Zahl der im Wiener KAV transfundierten Konserven seit 1999 um mehr als 40 Prozent gesunken - dennoch gehen Experten von weit höheren Einsparungspotentialen aus. So hat eine im Auftrag der European Society of Anaesthesiology (ESA) auch in Österreich durchgeführte Studie gezeigt, dass eine erhebliche Anzahl von Bluttransfusionen außerhalb der Behandlungsrichtlinien und ohne zwingende Not verabreicht wird. "Unnötige Transfusionen kosten nicht nur Geld und Ressourcen, sondern können für die Patienten auch gefährlich sein. Oft werden sie aus reinem Sicherheitsdenken durchgeführt, aber diese Sicherheit ist trügerisch", so Univ.-Prof. Dr. Jens Meier, einer der Studienautoren und Vorstand der Klinik für Anästhesiologie und Intensivmedizin am Kepler Universitätsklinikum Linz.
In vielen Fällen wie etwa in der Hämatoonkologie oder bei Patienten mit akuten Blutungen, Thalassämie oder Autoimmunerkrankungen sind Bluttransfusionen absolut notwendig und lebensrettend. Es wurde aber in zahlreichen Studien nachgewiesen, dass die nicht indizierte Gabe von Erythrozyten- oder Thrombozyten-Konzentraten das Ergebnis von Operationen und den Krankheitsverlauf negativ beeinflussen kann. "Eine Bluttransfusion ist letztlich nichts anders als eine Organtransplantation und sollte daher nur in zwingend nötigen Fällen durchgeführt werden", so Dr. Perger. "Trotz aller Sicherheitsstandards können Nebenwirkungen nie völlig ausgeschlossen werden."
Australien: 40 Prozent weniger Transfusionen - 60 Prozent weniger Sterberisiko
Dass ein bewusster und sparsamer Umgang mit Blut nicht nur Kosten, sondern auch Patientenleid spart, zeigt eine soeben veröffentlichte Untersuchung an 600.000 australischen Patienten. Dort wurde allen staatlichen Krankenhäusern vor acht Jahren ein strukturiertes Blood Management verordnet. Nach fünf Jahren ist nicht nur die Zahl der Transfusionen um 42 Prozent zurückgegangen, sondern auch die Wahrscheinlichkeit nach einer Operation zu sterben um 60 Prozent gesunken. "Das zeigt, welches Potential bei uns noch zu heben ist", so Prof. Meier. "Die Studie zeigt, dass die gezielte Vermeidung von Bluttransfusionen dazu führt, dass Patienten mit den bestmöglichen Voraussetzungen auf den OP-Tisch kommen. Es gibt in der Medizin nicht viele Maßnahmen, mit denen sich die Patientensicherheit derart verbessern lässt und die gleichzeitig auch noch Geld sparen."
In Österreich fehlt politischer Auftrag für Blood Management
Um Ähnliches auch in Österreich zu realisieren, wäre kein großer Aufwand nötig. "Wir brauchen jetzt den politischen Auftrag an die Länder, die als effizient erkannten Maßnahmen auch gezielt umzusetzen", so Dr. Perger. "Wie auch die eben veröffentlichte EU-Richtlinie nahe legt, bedarf es dazu in jedem Krankenhaus eines einschlägig geschulten Beauftragten, der in der Lage ist, Verbesserungspotentiale zu erkennen, und das Pouvoir hat, sie umzusetzen."
Blutarmut behandeln statt Blut zu transfundieren
Als eine der wichtigsten Maßnahmen erachten Experten die rechtzeitige Behandlung von Anämien. Bei etwa 20 bis 30 Prozent der Bevölkerung sorgt ein verminderter Hämoglobin-Gehalt oder zu niedriger Anteil von Erythrozyten im Blut nicht nur für ständige Müdigkeit, Schwindel, Herzschwäche, Kopfschmerzen oder Depressionen, sondern auch dafür, dass im OP-Fall eine Bluttransfusion nötig wird. "Durch den Trend zu veganer Kost, die älter werdende Bevölkerung und den zunehmenden Einsatz von blutverdünnenden Präparaten wird dieses Problem noch größer werden", so Dr. Perger.
Wird ein Eingriff nötig, haben solche Patienten schlechtere Chancen, ihn komplikationslos zu überstehen. "Wer eine Anämie hat, hat einfach weniger Reserven. Das ist als würde jemand eine Wüstendurchquerung mit halbleeren Tanks antreten", so Prof. Meier. Da die Bildung von genügend Eigenblut auch nach Eisen- oder EPO-Gaben im Regelfall vier bis sechs Wochen dauert, reichen die wenigen Tage, die Patienten vor einem Eingriff im Krankenhaus verbringen, oft nicht für eine optimale Vorbreitung. "Sinnvoll wäre die Einrichtung von zusätzlichen Anämie-/PBM-Ambulanzen, idealerweise innerhalb der Präanästhesie-Ambulanz integriert, in denen solche Patienten identifiziert und rechtzeitig mit vergleichsweise geringem Aufwand behandelt werden könnten", so Dr. Perger.
Auch niedergelassene Ärzte können das Blutbild verbessern helfen. "In 80 bis 90 Prozent lässt sich aus den jetzt schon erhobenen Laborbefunden herauslesen, dass und warum jemand blutarm ist", so Dr. Perger. "Das Problem ist, dass eine einfache, aber zeitaufwändige Eisentransfusion von den Krankenkassen nicht bezahlt wird. Diese würden ein Vielfaches ihrer Kosten wieder einsparen, weil die Patienten mehr Reserven für eine rasche Genesung haben und Komplikationen wie z.B. verlängerter Spitalsaufenthalt vermieden werden können."
Optimierte OP- und Labor-Technik hilft Blut sparen
Auch vor und während der OP gibt es zahlreiche Möglichkeiten, Blutungen zu verhindern und damit den Bedarf an fremdem Blut zu reduzieren. "Mit einem gezielten Gerinnungsmanagement und der Wahl der optimalen OP-Technik lassen sich viele Transfusionen vermeiden", so Prof. Meier.
Bewährt hat sich etwa auch der Einsatz von "Cell-Savern", die abgesaugtes Blut während der Operation filtern, säubern und die roten Blutkörperchen wieder in den Blutkreislauf des Patienten zurückführen. Ebenso lässt sich die Menge an abgenommenen Blut mit modernster Labortechnik stark reduzieren: Wo üblicherweise 15 Milliliter nötig sind, können Geräte der neuesten Generation bereits aus einem Milliliter alle notwendigen Werte herauslesen.
OP-Termin am Patienten statt an Sachzwängen ausrichten
Weiteres Optimierungspotential orten beide Experten in der flexibleren und auf den jeweiligen Patienten zugeschnittenen Planung des Operationstermins. "In der Praxis wird ein OP-Termin festgelegt und dann versucht, den Patienten bis dahin noch irgendwie zu optimieren", so Dr. Perger. "Wenn der Chirurg bereit ist, der Patient aber noch blutarm, wird transfundiert. Derzeit könnten 50 bis 70 Prozent der Patienten besser vorbereitet werden."
"Wir müssen das Bewusstsein für eine wirklich individuelle Risikoabwägung schärfen und in jedem Einzelfall entscheiden, ob eine frühere OP mit Transfusion oder die Verschiebung des Eingriffs das größere Risiko darstellt", sagt auch Prof. Meier: "Nur dann hat jeder Patient die Chance, mit den bestmöglichen Voraussetzungen ins Rennen zu gehen."
(Ende)
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Anyone have Rutherford's "Face the Facts" talk as a mp3?
by VM44 indoes anyone have judge rutherford's 1938 "face the facts" talk as an mp3?.
here is what time magazine said at the time about the talk:.
judge rutherford's rambling, worldwide speech was entitled "face the facts.
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TheWonderofYou
"Face the Facts", 1938 J.F.Rutherford ..... start listening at 41:00 speaking him against "totalitarian combine" or "monstorsity" and "the Roman Hierachy" (enemies of the people) who fight against Jehovah, who was called the "the friend of the people".
Did Rutherford exploit the people's fear of totalitarianism for his purpose or did he upbuild them with positive hopeful biblical thoughts inmidst a time of persecution ?
https://www.youtube.com/watch?v=tpc23pTykuALink to a tract version
http://liberalgeek.com/sites/default/files/jehovahs-witnesses-rutherford-1938-face-the-facts.pdf
"TIME" article also discussed in these threads
https://www.jehovahs-witness.com/topic/189248/time-comments-on-judge-rutherfords-face-facts-1938 or
https://www.jehovahs-witness.com/topic/130152/looking-back-face-facts
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Outcome - Banned in Russia - Final
by OrphanCrow ini just watched the live feed from the russian court room and followed the updates on the russian exjw forum.. just waiting for confirmation from other sources...but, it looks like the final (and expected) result is:.
banned.
which means that the wts property in russia now belongs to the russian state..
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TheWonderofYou
Vivid discussion about the ban in discussion forum of the Austrian newspaper . "Der Standard" Already 279 postings.
http://derstandard.at/2000056282952/Russland-verbietet-Zeugen-Jehovas
Example:
"The ZJ have embittered and fought legally against Austria's refusal to acknowledge them. This ultimately led to the fact that Austria has completely redesigned its recognition rights for religious communities."
"There is no good thing about the systematic elimination of child abuse, the refusal of life-saving blood transfusions, the shunning of dropouts and other thoughts, the contempt for the LGBT community, the indoctrinating of phobias (the armagedon, the devil). Good people would be. Against child abuse abuse, but this is not possible in the ZJ system because the internal jurisdiction is deterred ...""Is not it that a Jehovah's Witness who marries someone who is not a witness himself is then expelled from the community and thus immediately by the whole family?
"It took 1800 years until the church and the secular power were separated, it probably takes so long until the people separate themselves from leaving."
Stupidity is just like cancer: everyone has it in itself.
"Well It depends on the members For example, I have in relatives those who have broken off contact with us because we are evil Catholics;) And just a few days ago I learned that a relative of mine (ZJ) (20 years old) is now married ...She has known him already 1 year and has been engaged for 5 months ... The man was selected by her parents. Well, of course he is a witness. I've expected it somehow, but then I've fallen out of all the clouds ... Something like that still exists in Europe in 2017?!?
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Outcome - Banned in Russia - Final
by OrphanCrow ini just watched the live feed from the russian court room and followed the updates on the russian exjw forum.. just waiting for confirmation from other sources...but, it looks like the final (and expected) result is:.
banned.
which means that the wts property in russia now belongs to the russian state..
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TheWonderofYou
I assume that now much more donations will fill the accounts which will be squandered for court cases, investments and blood management research.
Will adult and minor JW now be forced to accept blood in Russia?
Do excommunicated have the right to ask for compensation payments?Have all bibles and magazins in private homes to be given back handed over to the government and will they be shipped back to america soon?