French Quebec hearing the "Truth"

by JH 22 Replies latest jw friends

• JH
    JH

Next Wednesday night at 8PM, will be shown on "R.D.I." (Réseau de l'information) in Quebec a 1 hour program on abuse by the Jehovah Witnesses.

This is what is written in the TV guide in french:

"L'impossibilité de l'église des Temoins de Jéhovah de composer avec les cas d'abus" which in english means:

"The Jehovah Witness church unable to deal with abuse"

This should be an interesting program...

• Beans
    Beans

Tre bien!

• Lady Lee
    Lady Lee

incroyable

• stillajwexelder
    stillajwexelder

merci beaucoup

• JH
    JH

Le Québec tout entier saura la vérité sur les Temoins de Jéhovah, le soir du 17 septembre 2003 a 20hrs sur la chaine RDI. A ne pas manquer!

• JH
    JH

http://radio-canada.ca/hci2/RDI/horaires/030917i.shtml#17

Pédophiles chez les témoins de Jehovah - Grands Reportages
    Un peu partout dans le monde, des jeunes témoins de Jehovah se plaignent d'abus sexuels. Leurs bourreaux : des pères, des beaux-pères, des anciens, des enseignants de la Bible, tous plus âgés et plus influents. Mais à chaque plainte, c'est à un mur de silence qu'ils doivent faire face. Outrepassant les autorités policières, la communauté remet ces cas entre les mains des anciens, créant ainsi son propre système de justice interne. Ce système ne protège aucunement les enfants, mais sert avant tout les intérêts de l'église.

Which means

Pedofiles within the JW's

Just about everywhere worldwide, JW youngsters complain about sexual abuse. Fathers, fathers in law, elders, bible teachers, all older and with more influence, victimize the youths. But each time a complaint is made, there is a wall of silence which they must face. Never going to the police, the elders take this into their own hands creating their own internal justice. This way of dealing with abuse doesn't protect the children, but instead protects the interests of the church.

• shotgun
    shotgun

Je me pel shotgun.....qui..qui.... ferme la porte on dos dere jehovah's

This makes three programs to air on JW molestation in Canada in the last month....WOW

I need to brush up on my french...I'm trying to convince frenchbabyface to give me private tutoring...

• Nicolas
    Nicolas

super intéressant ce programme JH, je l'ai vu à Canal D, la semaine passée. En fait, tu viens de quel endroit au Québec JH?

• JH
    JH

Nicolas, je demeure entre Ottawa et Sept Isles.

• Nicolas
    Nicolas

JH, j'habite à St-Georges de Beauce un beau petit coin de pays. JH, I'm leaving in St-Georges of Beauce, a nice little part of our country.

Share this

Google+
Pinterest
Reddit